Politica de retur

POLITICA DE RETURNARE  

Potrivit legislației în vigoare, consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.

Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.

“Clienți” sau “consumatori” sunt doar persoanele fizice. Clienții cu personalitate juridică nu au dreptul să denunțe unilateral contractul, legislația în domeniu referindu-se doar la persoanele fizice.

Returul se poate face doar prin poștă sau prin curier.

Orice retur trebuie să fie precedat de o notificare a intenției de retur. Această notificare se poate face pe mail sau împreună cu produsele, în termenul prevăzut de lege.

Returul trebuie să fie însoțit de următoarele documente:

  • factură (original sau copie conform cu originalul);
  • chitanța de la curier (original sau copie);
  • notificare

Clienții trebuie să menționeze în notificare dacă doresc rambursarea banilor sau schimbarea produsului.

În cazul în care nu se respectă condițiile de retur, Hidromotor Service SRL nu va accepta returul.

Nu se acceptă retururi cu plata ramburs.

IMPORTANT!
Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original, cu toate accesoriile sau consumabilele sigilate, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit). Dacă produsul este returnat în această stare, clientul este îndreptățit să solicite rambursarea întregii sume plătite, din care se vor deduce cheltuielile de curier (tur – retur în cazul în care clientul nu a plătit transport pentru produsele achiziționate). Rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 30 de zile de la retur.
În cazul echipamentelor folosite (prin care a trecut apă), ne rezervăm dreptul de a solicita o taxă pentru readucerea în stadiul inițial (înlocuirea anumitor sau tuturor consumabilelor, după caz) sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca second-hand. Această sumă se va deduce din suma restituită.
Acesta clauză se aplică conf. O.G. 130/ 2000, în cazul achiziționării de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanță, aplicându-se definițiile cuprinse în O.G. 130/ 2000, art. 2, lit.e.

În cazul exercitării dreptului legal de returnare a produsului, rambursarea contravalorii acestuia se va face în cel mult 30 de zile de la retur. În acest cost intră doar valoarea produselor, nu și transportul aferent comenzii sau costul altor servicii.

Excepții: Următoarele categorii de produse nu se pot returna:

  • Produsele executate după specificațiile consumatorului;
  • Produsele distinct personalizate;
  • Produsele care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
  • În cazul în care produsele au un sigiliu, acesta nu are voie să fie desfăcut – produsul trebuie returnat sigilat.

Dacă produsul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca nou, Hidromotor Service SRL are dreptul de a solicita o taxă pentru readucerea în stadiul inițial (dacă este posibil) sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca second-hand sau, la opțiunea clientului, de a reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.

În cazul în care clientul solicită înlocuirea produsului cu unul identic, înlocuirea se va face în condițiile și limitele unei comenzi normale.

În cazul în care clientul a returnat un produs și solicită înlocuirea, iar Hidromotor Service SRL nu dispune de un produs identic pentru înlocuire, aceasta va oferi clientului contravaloarea produsului sau alt produs în cazul în care clientul acceptă acest lucru.

Contravaloarea serviciilor suplimentare, incluzând, dar nelimitându-se la transportul produselor, achitate de către client, nu se rambursează.

În toate cazurile, cheltuielile de returnare/ reexpediere vor fi suportate de către client.

În cazul solicitării unui alt produs, se va achita diferența de preț, dacă produsul este mai scump. În situația în care clientul optează pentru un produs mai ieftin, diferența de preț se va returna. Hidromotor Service SRL va trimite produsul solicitat la schimb numai după ce clientul a returnat produsul cumpărat inițial.

Aceste dispoziții se aplica conf. O.G. 130/ 2000, în cazul achiziționării de produse din acest magazin online (www.filtru-casnic.ro) folosind tehnicile de comunicare la distanță.

Renunțarea la cumpărare în mod repetat (cel puțin două ori) va putea fi considerată un abuz, iar Hidromotor Service SRL are dreptul să refuze o nouă livrare către acel client sau acea adresă.